Veelgestelde vragen

Q: Hoe meet ik de afmetingen na zodat ik weet of het kledingstuk mij past?

A: De afmetingen bij het kledingstuk zijn plat gemeten. Dit betekent dat je niet eigen omtrek hoeft te meten maar enkel een gelijkwaardig kledingstuk van jezelf plat neergelegd kunt nameten. Bij een broek of jeans meet je de breedte van de bovenkant van de taille (dus niet omtrek!) en de binnenbeenlengte (van kruis tot onderkant broekspijp, dus geen buitenbeenlengte!). Bij een top meet je van oksel tot oksel, wederom geen omtrek en de lengte van bovenkant schouderlijn tot de onderkant van de top. Dit kost weinig moeite en kan in negen van de tien gevallen een retourzending voorkomen.
 

Q: Kan ik toch retourneren als het item niet past?

A: Ja, dat mag, maar wordt liever voorkomen in verband met exclusiviteit, duurzaamheid en kosten. Daarom staan de belangrijkste afmetingen, het materiaal en de pasvorm van het kledingstuk altijd bij het item beschreven, dit kan je helpen om te bepalen of jouw nieuwe outfit past. Fijn als je hier rekening mee wil houden! De retourvoorwaarden en instructies vind je op de pagina 'Retourneren' onderaan de homepage én bij elk product wat je aanklikt.
 

Q: Kan ik ook kleding bij Pindawerk inbrengen in ruil voor opbrengst?

A: Nee, Pindawerk heeft geen bezoekadres om in te brengen en koopt niet op afstand in om de goede kwaliteit van de kleding op de webshop te waarborgen. De inkoopadressen van Pindawerk zijn exclusief. Pindawerk werkt niet in consignatie maar waardeert jouw inzet om je kleding een tweede leven te geven.
Heb je kleding die je wil inbrengen zonder behoeve van opbrengst? Pindawerk werkt samen met bedrijven die textiel kunnen verwerken en met maatschappelijke bedrijven die kleding een goed doel geven. Wil je dat zij jouw kleding op een juiste manier verwerken? Dan mag je je kleding opsturen. Indien er items bij zitten die geschikt zijn voor de webshop dan ontvang je een tegoedbon voor pindawerk.nl en je ontvangt je verzendkosten terug. Neem hiervoor contact op via het contactformulier of mail naar pindawerk@gmail.com.
 

Q: Verkoopt Pindawerk kleding die gedoneerd is aan het goede doel?

A: Nee, Pindawerk verkoopt en/of krijgt geen kleding die gedoneerd is aan het goede doel en/of waarvan de vorige eigenaar deze bedoeling heeft. De in- en verkoop van Pindawerk verloopt uiterst professioneel en Pindawerk werkt samen met maatschappelijke textielbedrijven die aan goede doelen schenken. 
 

Q: Hoe weet ik dat de (merk)kleding bij Pindawerk 'veilig' is?

A: Elk item wordt met de hand geselecteerd op basis van een strenge selectie en hier wordt veel aandacht en tijd aan besteed. Niet alleen van de buitenkant van het kledingstuk, maar juist vooral achter de schermen. Pindawerk staat ingeschreven bij het DOR, is geregistreerd bij het DOL en werkt hierdoor niet mee aan heling. Bij het vermoeden van heling tijdens inkoop zal Pindawerk ten alle tijden het DOR inschakelen, bijgestaan door politie. 
 

Q: Kan ik achteraf betalen?

A: Nee, Pindawerk heeft geen contract met een PSP met achteraf betaalmogelijkheid. Uiteraard verloopt de betaling van jouw bestelling veilig via Mollie en betaal je gemakkelijk online met iDeal. Je betaling wordt direct doorgestuurd en in het geval van retourneren ontvang je het bedrag binnen 3 werkdagen terug op je rekening.
 

Q: Heeft Pindawerk een fysieke winkel?

A: Nee, Pindawerk is een exclusieve webshop waar je tweedehands kleding van kwaliteit vanuit huis kunt bestellen. Je bestelling wordt binnen 3 werkdagen verzonden en aan huis geleverd. Passen kun je hierdoor op je gemak thuis doen, voor je eigen spiegel. Doordat Pindawerk geen fysieke winkel heeft, kunnen de prijzen zo laag mogelijk blijven.
 

Q: Talking prices, waar worden de prijzen bij Pindawerk op gebaseerd?

A: De verkoopprijzen bij Pindawerk worden op veel elementen gebaseerd. De inkoopprijs is hier slechts een heel klein gedeelte van. Naast de inkoopprijs wordt de formule berekend op basis van de conditie van het kledingstuk, de waarde van het materiaal, de aanbevolen nieuwprijs, de exclusiviteit, de tijd die besteed wordt aan verzorging en/of upcycling en de professionele expertise en kennis van Dinja. 
 

Q: Waarom betaal ik meer bij Pindawerk voor merkkleding dan op vinted?

A: Omdat Pindawerk en Vinted niet met elkaar te vergelijken zijn, net als appels en peren. Pindawerk is geen tweedehands particulier verkoopplatform maar een exclusieve webshop met handpicked kleding waar alle items opgemeten zijn, fris ruiken, professionele foto's bevatten en een uitgebreide en eerlijke beschrijving hebben met maat- en stylingadvies. Bij Pindawerk krijg je garantie en mag je retourneren indien het item niet naar wens is. Alle kleding is gecontroleerd op authenticiteit en door de expertise en jarenlange ervaring in tweedehands kleding van Dinja mag je aannemen dat je een eerlijke prijs betaalt, zowel voor jezelf in de kwaliteit als voor de maker van het kledingstuk voor de genomen arbeid. Bij Pindawerk koop je kleding met een verhaal, die met liefde een nieuw leven mag krijgen!

Q: Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling, wat nu?

A: Het kan voorkomen dat de bestelbevestiging in de spam-inbox belandt. Dit heeft met je e-mail instellingen te maken en kan ik helaas soms niet voorkomen. Vind je in je spam-inbox ook geen bestelbevestiging? Mail dan gerust even naar pindawerk@gmail.com, dan kijk ik graag met je mee.

Q: Het product wat ik bij Pindawerk kocht is na het dragen beschadigd, krijg ik een nieuwe of mijn geld terug?

A: Nee. Dit is niet mogelijk omdat er van elk met zorg geselecteerde item maar één is. Pindawerk biedt tweedehands merkkleding aan en stelt hoge eisen aan de kwaliteit bij verkoop. Hierdoor ontvang je altijd een product zonder beschadigingen, tenzij vermeld in de conditie en beschrijving. Pindawerk kan geen aanspraak maken bij de merken die verkocht worden en nalaten in kwaliteit, en is daardoor niet verantwoordelijk voor het ontstaan van mankementen aan een product nadat de klant deze gedragen heeft.
Natuurlijk wil ik wel dat je zo lang mogelijk plezier hebt van je preloved treasures. Daardoor selecteer ik indien mogelijk enkel items met een origineel carelabel zodat je kennis meekrijgt van hoe je je kleding het beste kunt verzorgen en geef ik hieronder nog enkele tips voor een langere levensduur van jouw tweedehands outfit:

- Pluisjes en gepilde knitwear is na verloop van tijd normaal en komt niet alleen voor bij wol, maar ook bij acryl. Echter is het zo dat je wollen items kunt herstellen met een pluizenverwijderaar zonder dat je dit achteraf ziet, bij acryl (syntetisch) kun je na het ontpluizen soms sporen hiervan blijven zien. Niet alleen om het syntetische, maar ook om dit feit selecteer ik voor Pindawerk meer items van natuurlijke stoffen.

- Haaltjes komen het meest voor bij kleding van viscose en ontstaan door ruwe of scherpe wrijving. Bijvoorbeeld door het staan tegen een ruwe houten tafel, een haakje in je nagel of in het verleden in mijn geval; door het om mijn schouder dragen van een grote ruw lederen laptoptas waardoor ik de hele zijkant van mijn rokje verpestte, leermomentje ;).

- Voor afgevallen knopen wil ik je de tip meegeven om te repareren in plaats van nieuw te kopen. Je kunt bijvoorbeeld eens op de weekmarkt kijken, hier kun je ontzettend veel verschillende kleuren en maten knopen kopen, vaak per stuk.

- Is er een knoopje ten midden van een blouseje af en kun je geen zelfde nieuwe knoopje vinden? Dan koop ik zelf altijd juist een afwijkend knoopje, bijvoorbeeld een goud of zilverkleurige met een leuk patroontje en deze zet ik (lees: mijn moeder) dan als bovenste of onderste knoopje, waardoor het originele knoopje naar het midden kan op de plek waar er eentje af is. Zo lijkt het alsof het bovenste- of onderste opvallende knoopje altijd al zo hoorde.

 

 

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op via het contactformulier of mail naar pindawerk@gmail.com. Je ontvangt binnen 7 werkdagen reactie. 

Kijk ook eens op de Instagram pagina van Pindawerk (@pindawerk.nl), in de highlights vind je meer vragen en kijkjes achter de schermen.